Què estàs buscant?

divendres, 6 de maig del 2022

Portades: Alisia Dragoon

Torna una de les seccions amb més bona acollida de les que he creat darrerament per al blog, i quan dic això és perquè dins de les baixes expectatives que tinc pel que fa a nombre de visites, el que més il·lusió em fa és que m'hi deixeu comentaris, i en aquest apartat dedicat a comparar portades de videojocs de moment he tingut sort en aquest sentit.

Avui us porto uns dissenys de portada diferents segons la regió, com sempre, però en aquest cas no considero que hi hagi cap de les versions que sigui dolenta, ridícula o absurda. Per a mi no hi ha una guanyadora clara, però evidentment parlarem de quins són els punts forts de cadascuna i espero que també vosaltres opineu quina us sembla millor, si és que us podeu decidir.

Alisia Dragoon és un dels jocs més estimats de la Mega Drive, un clàssic que jo de petit mai vaig veure de prop, però la portada del qual tenia vista d'una col·lecció de cromos que venien ja no sé si amb les Matutano o els Bollycao. 

Em suggeria un context de fantasia heroica o de Conan el bàrbar, com el d'una altra portada que tenia vista en les mateixes circumstàncies, la del Golden Axe, i la veritat és que encara ara m'agrada molt. El joc, però, no l'he tingut mai en físic, i he hagut d'esperar a tenir la Mega Drive Mini per poder dir que forma part oficial i legal de la meva col·lecció. 

Doncs bé, es va llançar al febrer de 1992 als Estats Units, segons la Wikipedia, i dos mesos després arribaria al Japó i a Europa -aquesta última concreció la puc fer gràcies a Sega Retro-, i d'aquestes dues veurem primer de tot la portada europea, que és realment la que tenim tots plegats a la memòria:

Com podem comprovar, la nostra és pràcticament igual que l'estatunidenca, però encara que inicialment puguem pensar que, com de costum, la de l'altra banda de l'Atlàntic té un marc més invasiu, si ens hi fixem bé, el problema del disseny de la portada PAL és que tapa una mica un dels dos guerrers que es veuen a la part inferior. 

És un detall molt petit, però, i jo m'estimo més la netedat que transmet el disseny de l'europea, si em permeteu l'opinió. No he trobat informació, potser perquè hauria d'haver remenat més, sobre qui va ser el responsable de la il·lustració, però la gràcia d'aquesta secció és veure'n de diferents, i per tant és hora que veiem com era la japonesa.

Res a veure, oi? És que semblen directament jocs diferents. Doncs bé, aquest disseny sí que té un nom que es pot trobar sense perdre-hi gaire temps, i és el d'en Takehiko Itô, autor de manga no especialment prolífic -sí que va fer més coses en anime-, però del qual al nostre mercat es va publicar, entre 1999 i 2000, Outlaw Star, en aquell format tan caduc i per a mi inadequat com era l'anomenat Biblioteca Manga, de mig volum japonès en comptes d'un gruix 1:1. 

Tot i que va sortir una mica més tard que als Estats Units, el cas és que l'Alisia Dragoon era una producció japonesa, concretament de Gainax -la productora al darrere d'Evangelion, que ja havia fet videojocs, però sobretot simuladors de cites- i Game Arts, aquesta última coneguda també per sagues com Lunar, Sylpheed o Grandia

El senyor Itô -poca conya amb aquesta combinació de paraules- va proporcionar la il·lustració de portada, que sembla ben bé de la portada d'un manga, i també els dissenys de personatges que després Game Arts va convertir en pixel art, però en la meva opinió, tot i que és una portada bonica, espectacular fins i tot, el que veig als gràfics i l'ambientació del joc m'evoca coses més occidentals que no pas el que suggereix la portada japonesa on, per cert, curiosament hi ha una petita finestra amb gràfics reals del joc, potser perquè la gent es fes una idea del que trobaria realment un cop inserís el cartutx i engegués la màquina.

I a vosaltres quina us agrada més? Independentment d'això, quina creieu que reflecteix millor el que ens trobem en realitat dins del joc?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...