Què estàs buscant?

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Raspberry. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Raspberry. Mostrar tots els missatges

dissabte, 26 d’agost del 2023

Reflexions: l'oficialitat

En una època en què fins i tot els més veterans del món dels videojocs defensen (i practiquen), sense deixar de comprar-se allò que els agrada, el consum de videojocs per vies fora de la legalitat tant de manera digital com en reproduccions xineses, jo vaig contra corrent i, tot i ser conscient de totes aquestes opcions i respectar les persones que les prefereixen, m'agrada més l'oficialitat. Em posa, l'oficialitat.

No sé si sabria explicar per què, potser és que mai m'han agradat les imitacions, ja des que era petit arrufava el nas davant d'una samarreta del Barça falsa o qualsevol cosa que visualment em fes sospitar -tot i que em fascinaven els còmics de Captain Tsubasa sense llicència i dibuix horrible o les fotocòpies de Bola de Drac-, i és probable que sigui un ximple per pagar més del que tothom consideraria raonable per "videojocs de més de 30 anys" podent fer "el mateix amb una Raspberry".


De fet, en tinc una, de Raspberry, però com ja sospitava la faig servir molt poc, fins i tot m'atabala tenir tantíssimes roms juntes. I, malgrat que vaig experimentar amb l'ús de "còpies de seguretat" amb la Nintendo DS, la Saturn, la Dreamcast i la Playstation 2, és quelcom que va deixar de fer-me gràcia fa força temps. Alguna cosa no acabava de rutllar.

L'oficialitat té un atractiu, per a mi, que no puc negar, i m'ho passo més bé amb una consola mini amb llicència oficial, encara que tingui menys jocs al seu catàleg. Això no vol dir que no sigui crític amb segons quines polítiques i decisions mandroses, com per exemple en el cas de les rèpliques en miniatura de la NES i la SNES, amb tan pocs jocs que les vaig ampliar una mica, cosa que no he sentit la necessitat de fer amb cap altra mini.

Però en general aplaudeixo que es vagin rellançant, d'una manera o d'una altra, videojocs clàssics perquè en pugui gaudir una nova generació de jugadors de manera còmoda, i també els que per edat ja els coneixíem, però que no necessàriament els vam poder tenir o provar tots, i cada cop són més cars de trobar.  


O, què carai... De vegades són jocs que ja teníem, però dels quals volem gaudir altre cop en consoles modernes i sense haver-nos de preocupar per cables que no funcionen, cartutxos que no responen o televisors CRT als quals el so de vegades els falla.

L'experiència no pot ser la mateixa que si hi juguéssim amb el bagatge i la percepció del món que teníem a l'època corresponent, i soc conscient que la qualitat de l'emulació mai és totalment del gust dels qui tenen més coneixements tècnics que jo, però val més això que res. 

I jo ho valoro, i si està ben fet, si és un producte cuidat, pago els diners content, i sabent que els responsables d'aquella diversió rebran uns calés merescuts, encara que sigui per un esforç que van fer fa dècades i que ara s'hagin tornat una companyia que pren males decisions. Que no vol dir que pagui qualsevol preu, compte. Si em coneixeu, sabeu que puc ser un "ànsies" en molts sentits, però tinc paciència per trobar els millors preus. 


Aquesta fixació meva amb l'oficialitat s'estén tant a jocs com a aparells i accessoris, com els comandaments. De fet, d'adolescent ja veia que els pads addicionals que no acostumaven a ser "de marca" m'agradaven menys i funcionaven pitjor. 

Ara hi ha companyies que treuen rèpliques de comandaments clàssics amb connexió USB o sense fils, i si tenen la llicència oficial de la companyia original ja compleixen els meus requisits. També passa amb videojocs clàssics reeditats en físic per a les consoles originals -o per a noves consoles, com l'Evercade-, que sé que no deixen de ser reproduccions, però com que tenen llicència oficial encara que els manufacturin altres empreses, m'agraden, i si són edicions cuidades i el jocs m'interessen me'ls compro.

Evidentment, tot es pot matisar, discutir i estudiar cas per cas, però aquest és el meu punt de vista sobre el tema, havent avisat des del principi que l'oficialitat té un "no sé què" que a mi pràcticament em ven el producte. I us ho diu algú que va créixer amb un MSX ple de jocs copiats en disquets sense saber que no eren els autèntics i que en comptes d'una Game Boy va estar a punt de demanar que li regalessin una clònica de la NES.




dissabte, 30 de març del 2019

Compres: març de 2019

El mes de març, des de fa 37 anys, és el mes en què vaig néixer. Això significa que sovint les coses que poso que m'he comprat en realitat han estat regals d'aniversari, de manera que compleixo l'objectiu de gastar menys, però amb una mica de trampa.

Tanmateix, és veritat que aquest mes també han estat menys coses, tot i que alguna de més cara. Així que en el fons he comprat menys i m'hi he gastat menys. Som-hi!


El que valia més diners de tot -però m'he finançat amb diners que em van regalar- era una cosa que l'any passat ja vaig començar a pensar que acabaria comprant, veient que el meu purisme se n'anava per l'aigüera cada cop més ràpid per una qüestió de pragmatisme: si volia jugar a jocs de tots els sistemes possibles, o a molts del catàleg de les meves consoles que tenen preus desorbitats o són de difícil accés per la raó que sigui, m'hauria de buscar la vida.

I després d'unes setmanes de meditar-ho seriosament, ha arribat la Raspberry Pi 3 B+, amb capsa de Mega Drive. Amb ella tinc accés a milers -literalment- de videojocs, i encara que el sentiment no és el mateix que jugant-hi amb les màquines originals, almenys els podré tastar.


Més cosetes: en realitat això, que és compra i no regal, ho vaig comprar ja al febrer, però venia dels Estats Units i havia de trigar entre 2 i 6 setmanes. En va trigar més aviat 2. 

Tot i que no soc gaire amic dels accessoris no imprescindibles per a les consoles, ni de comprar coses no oficials, havia llegit coses molt bones del Flip Grip de la gent de Fangamer i vaig decidir comprar-lo.


Es tracta, com es pot veure a la foto, d'un sistema per poder jugar a la Switch en vertical, que no és cosa de broma: hi ha jocs clàssics als quals es pot jugar en horitzontal, però com que estaven pensats per a pantalles verticals el que fan és reorientar la imatge i deixar molt de marge als costats.

Jugant-hi així s'aprofita tota la pantalla, cosa per a la qual no cal aquest accessori, però sí alguna cosa que permeti posar la consola en aquesta posició. Ja n'hi havia alguna, però pensada per jugar a casa. I com que jo jugo a la Switch sobretot com a portàtil en els trajectes cap a la feina i cap a casa, i tinc uns quants jocs que es poden aprofitar d'aquesta orientació, vaig prendre la decisió.


Hi va haver un moment que vaig patir una febre amb el Lego Dimensions, en el sentit que va ser l'únic videojoc toys to life que em va cridar l'atenció i me'n vaig comprar molts packs. 

Ja tenia els que volia, però me'n faltava un dels tres grossos, els anomenats Story Pack, que es basen en alguna pel·lícula i tenen diversos nivells addicionals respecte al joc base. Era el de la (ja no tan) nova pel·lícula de Ghostbusters, i l'he tingut durant molt de temps sota vigilància perquè ja vaig veure en el seu moment que de vegades els posaven d'oferta, amb preus que es podrien considerar de liquidació. I ha acabat passant amb aquest pack que volia -però sense pressa-, de manera que me l'he comprat. Ara sí, tinc tots els packs que desitjava. Tocarà començar a jugar-hi seriosament.


Una compra inesperada: passava per un Media Markt i vaig veure que tenien una gàbia amb jocs per 4,99. Per aquest preu sí que em feia gràcia el Mario vs. Donkey Kong: Tipping Stars, però és que en passar per caixa resulta que valia un euro menys.

És un títol del qual fins ara havia passat, i només me'l plantejava si el trobava molt barat, com ha estat el cas, perquè en realitat és una capsa de Wii U amb els codis, a l'interior, per a descarregar el joc en  format digital per a aquesta consola i la Nintendo 3DS. Una pràctica miserable, perquè el podrien haver llançat en disc o senzillament vendre'l només a l'eShop, però bé, què hi farem...


I, per acabar, el Yoshi's Crafted World, el nou videojoc d'en Yoshi, aquest cop per a la Switch, que promet més aventures bufones i per a tota la família, la mena de joc que en el futur espero poder compartir amb la meva filla, si és que li interessen els videojocs.

En aquest cas, igual que la Raspberry, també ha estat un regal, o gairebé del tot, perquè per comprar-lo vaig fer servir diners que em van donar per l'aniversari.

Ja ho veieu: mes amb poques coses, algunes de més cares que altres, però encara que sigui amb regals, l'objectiu de la poca despesa s'ha complert i el de la quantitat de videojocs comprats, també: només n'han estat dos. 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...