Quan busco videojocs que no van sortir del Japó per tal de nodrir aquesta secció recorro habitualment a una llista de la Wikipedia on hi ha molts títols, i faig clic als enllaços d'aquells que em criden més l'atenció. Doncs bé, en el cas d'avui el nom m'ha fet gràcia, però encara més descobrir qui n'era el responsable en termes de producció.
El joc en qüestió és l'Alcahest (pronunciat amb l'hac muda, si hem de fer cas del text en japonès) del qual personalment no havia sentit a parlar mai, ni tan sols del seu nom, com per altra banda m'acostuma a passar quan es tracta de videojocs exclusius del mercat japonès. De qui sí que havia sentit a parlar és del senyor Satoru Iwata, l'actual president de Nintendo, que és a més el productor d'aquest RPG. El títol pertany, però, a HAL Laboratory, companyia desenvolupadora lligada a Nintendo que el mestre Iwata presidia en aquella època (1993) i que és també responsable de sagues com Kirby i Smash Bros.
Aquí el veiem en moviment, i encara que sembli mentida no és el típic RPG amb personatges dissenyats amb la clàssica tècnica del Super Deformed (SD), tan típica del gènere i caracteritzada pels cossos caricaturescs, rabassuts i amb el cap tan gran com el tronc, sinó que tenen un aspecte proporcionat. En tot cas el desplaçament per les pantalles és com el dels primers jocs de la saga The Legend of Zelda, on sí que es recorria a l'SD, i tantíssimes altres sagues com ara Dragon Quest.
No val la pena que perdem temps parlant del seu argument, que al cap i a la fi és el típic de caràcter medieval de gairebé tots els RPG tant d'acció com d'estratègia, però sí que podem dir que té bona pinta i que efectivament sembla que era força bo.
A més, destaca perquè al contrari del que passava amb la immensa majoria de videojocs del gènere, el cartutx no duia memòria interna i feia servir passwords per tal de desar el progrés dels jugadors, fet que com ja vaig explicar era molt poc habitual en els RPG a causa de la complexitat que requereixen els codis que han de contenir dades tan concretes com les que es generen en un joc de rol.
Un joc curiós...jo només el conec pel fet que el seu nom comença per "A" i sol sortir dels primers en els llistats de roms.
ResponEliminaLes meves sensacions eren semblants a les teves, feia bona pinta però l'idioma donava pal per jugar-lo...però em sona molt que tinc una rom traduïda a l'anglès o francès, si es així l'he de tornar a jugar algun dia!
I no en tenia ni idea de que Satoru Iwata estava relacionat amb el joc, un altre motiu per donar-li una oportunitat...
Salutacions!