Què estàs buscant?

dilluns, 7 de juny del 2010

Malalts dels videojocs: música amb el theremin

Una altra secció que feia segles que no tocava, però l'ocasió val la pena. Segurament no heu sentit a parlar mai del theremin, un instrument inventat el 1919 que es considera dels pioners en la categoria d'instruments electrònics.


Jo l'he conegut avui i m'ha deixat estupefacte. Com era d'esperar, hi ha gent que el fa servir per reproduir música de videojocs, i aquesta és l'excusa per a presentar-vos-el. Si ja el coneixíeu, us regalo un aplaudiment, perquè per a mi ha estat una revelació. 



La cançó no necessita presentació. La llàstima és que barregi la interpretació amb la música real del joc, però intenteu escoltar només la part que fa ell. Impressionant. Sembla fàcil però no ho és gens.



Aquest, a la mítica melodia de la saga The Legend of Zelda, també hi afegeix una base que no ve del theremin, però la part que sí que és d'aquest espectacular instrument està molt i molt bé. I ara tornem al Super Mario Bros., amb una cançó que abans de trobar-ne el vídeo ja m'imaginava que seria carn de theremin:


Bé, l'autor ja ho diu: només està practicant. No és una gran interpretació, però sí que és una mostra digna d'aparèixer en aquest bloc. Per acabar, una melodia del Final Fantasy X, que no conec personalment, però també deixa bocabadat davant de les possibilitats d'aquest aparell.


Jo en vull un! Encara que sigui difícil de fer anar, la improvisació de melodies ha de ser molt interessant, i la reproducció de memòria, cosa que a mi m'agrada molt fer amb els teclats electrònics, m'ompliria les tardes. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...