Què estàs buscant?

dijous, 25 d’agost del 2022

Portades: Kid Chameleon

Avui és d'aquells dies que vaig a fer mal, ho confesso. No serà una entrega de les que serveixen perquè riguem una mica de les males decisions que es van prendre a l'hora de modificar una portada original, o d'admirar-ne una que reconeixem que és millor que la que ens va arribar, que ja ens agradava prou.

Veurem les versions de la portada d'un videojoc mític de la Mega Drive que segur que ja sabeu quin és perquè ho diu al títol, i que és un exclusiu emblemàtic, i costarà triar-ne una.


El Kid Chameleon és un joc que tenia molt vist de les revistes de quan apareixia als catàlegs, no recordo si el vaig arribar a veure analitzat, però és una portada que tenia molt present. 

Quan vaig tenir la Mega Drive, però, com que va ser força tard (1994) ja me n'havia oblidat, i fa només un parell d'anys que el tinc, tant original com a la Mega Drive Mini.

M'encantava -i em continua agradant- aquesta estètica norantera del protagonista guai amb jaqueta de pell i ulleres de sol, i les transformacions que apareixen al seu darrere.


Ha estat fa molt poc, però, que he descobert la portada japonesa del joc, que curiosament es diu Chameleon Kid -i trobo que és més encertat, perquè és un nen camaleó, no un camaleó nen, i l'ordre de les paraules en anglès és més encertat a la versió japonesa per transmetré la idea del joc-. I no només a la portada, sinó també a la pantalla de títol.

Amb una evident estètica manganime, la composició és similar, però els colors són més vius, més propis de l'animació japonesa, i amb un detall ben curiós com és l'absència d'ulleres de sol.


L'estatunidenca, com de costum, és molt similar a l'europea, amb la mateixa il·lustració, però amb el clàssic marc dels jocs de la Genesis. 

La diferència principal amb la del Vell Continent, però, és que hi ha un petit text en què es destaca que té més de 100 nivells i més de 1.850 pantalles.

No sé com es calcula el segon paràmetre, però malgrat que és un videojoc molt reconegut, se li acostuma a criticar la llarguíssima durada, mal combinada amb l'absència de sistema de desat. Els jugadors dels Estats Units estaven avisats: amb aquest joc tenien entreteniment per a mesos.

Així doncs, quina és la portada que us agrada més? En el meu cas, em quedaré amb la que ja coneixia, l'europea, perquè és d'aquells records que et transporten a una època.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...