Encara que la Neo Geo és una consola amb un catàleg famós pels seus nombrosos i celebrats videojocs de lluita 1 contra 1, també va cultivar altres gèneres, com les plataformes, els esports, els run and gun, els shoot'em ups o els puzzles.
Precisament a aquesta última categoria pertany el títol de què parlem avui, que va ser el primer d'aquesta mena que es desenvolupava per a la màquina d'SNK, tant en versió recreativa MVS com a la domèstica AES, el 1990 i per part de la companyia Alpha Denshi. O ho hauria estat, perquè si en parlo en aquesta secció és perquè no va veure la llum.
El seu nom era Sun Shine, havia de ser un dels títols inicials del sistema i hauria tingut el dubtós honor de ser el cartutx amb menys megues, concretament 18, de la Neo Geo, en una època en què aquesta dada podia marcar la diferència en l'èxit o el fracàs d'un videojoc, i en una màquina els jocs de la qual n'acostumaven a tenir una quantitat de tres xifres, i la primera no sempre era l'1.
El sistema de joc bevia tant del Tetris com del Columns, potser més del segon (encara que el flyer suggereixi el contrari), i consistia a fer caure les peces cap a un disc, tot estirant-les, intentant que tres o més parts del mateix color coincidissin de manera que desapareguessin, cosa que es feia disparant-los de manera que rotessin com ens convingués. Si la pantalla s'omple de peces acumulades, com ens podem imaginar, és game over.
Ja em perdonareu per la qualitat de les imatges, però les poques que circulen per internet procedeixen dels mateixos escanejos antics d'una revista de fa més de 30 anys. De fet, a YouTube hi ha un vídeo sobre la història d'aquest joc i també ensenya imatges com aquesta.
Sobre la cancel·lació del Sun Shine, que ja estava finalitzat i s'havia testejat amb públic, havia aparegut en revistes i s'havia mostrat en fires, hi ha diverses teories: una diu que la resposta de la gent no havia estat prou bona, que era molt senzillet gràficament; una altra, que amb el merder que hi havia en aquell moment amb el repartiment de drets del Tetris van decidir deixar-lo estar perquè d'alguna manera s'hi assemblava, però -i això seria la tercera teoria, que comparteixo- el mateix 1990 es va llançar el Puzzled, de la mateixa SNK, que sí que s'assembla moltíssim al joc del mestre Pazhitnov, i ves que no es decidís afavorir aquest. Ah, i aquest es va endur el títol de videojoc amb menys megues de la Neo Geo, amb 22.
Alpha Denshi va recuperar el joc i el va transformar en el Block Paradise, millorant-li els gràfics, i posteriorment el Fun Fun Bros., que mantenia la mecànica però ambientava la proposta en la pel·lícula The Blues Brothers en comptes d'una illa paradisíaca amenaçada pel mal temps com havia estat fins llavors.
Per motius desconeguts, però, cap dels tres intents de fer realitat el joc i posar-lo a disposició del públic va tenir èxit. Semblava maleït.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada