Què estàs buscant?

dimarts, 6 d’octubre del 2009

Jocs de la meva infantesa: Fantasia (Mega Drive)

Fa uns dies vaig parlar del Mickey Mania, a la secció dels jocs espina. N'han sortit més, de jocs del Mickey Mouse per a la Mega Drive, però o bé no els tinc tots o bé els tinc però comprats de fa relativament poc. Tot i així n'hi ha un que forma part de la meva infantesa de la mateixa manera que el Ghouls'n Ghosts, és a dir, no el vaig tenir mai però sí que el tenia el meu cosí a la seva Mega Drive. Parlo del Fantasia.


Es tracta d'un títol de 1991 exclusiu de la Mega Drive. De fet, deixant de banda l'esmentat Mickey Mania, els altres jocs d'en Mickey Mouse que van sortir per a la 16 bits de Sega eren produccions de la pròpia Sega, i lògicament exclusius.

Pel que fa al joc en si, es basava en el musical del mateix nom de Disney, la seva tercera pel·lícula oficial, de 1940:



Un musical que m'han vingut ganes de veure. Diria que de petit el vaig veure, però òbviament ja no me'n recordo gens, gràcies a la meva cèlebre nul·la memòria per a les pel·lícules. Doncs bé, el videojoc de la Mega Drive es basava lliurement en aquest film, 51 anys després.



Ja es pot veure al vídeo que el nivell gràfic i sonor era força alt, i estem parlant, recordem-ho, de 1991. Per tant, superava o igualava en molts aspectes títols posteriors, que a causa d'un coneixement més ampli de la consola per part dels programadors podien donar, teòricament, millors resultats.

El problema que tenia el Fantasia, i jo, que hi vaig jugar poc, me'n recordo, és el control. És un joc difícil i, a sobre, té el problema afegit que és lent a l'hora de fer realitat les ordres que li donem amb els botons. Però tot i així el recordo amb molt d'afecte i m'agradaria tenir-lo. El meu cosí tenia pocs jocs per a la Mega Drive, crec que 4 (aquest, el Ghouls'n Ghosts, el Sonic i el John Madden Football (de 1990)), però em van marcar profundament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...