Què estàs buscant?

divendres, 25 de juny del 2010

Jocs de la meva infantesa: H.E.R.O. (MSX)

No sé com és que he trigat tant a parlar d'aquest joc, però és un dels que més m'agradaven de l'MSX quan era petit, i encara l'he d'explotar molt. És el H.E.R.O., un títol de plataformes d'allò més angoixant per la seva dificultat. 


Jo, encara que la caràtula digui una altra cosa, el tinc en disquet, i de fet no tinc caràtula de cap dels meus jocs de l'MSX perquè, com ja he dit més d'una vegada, el que em passaven eren còpies, mai originals. Però bé, el H.E.R.O. és un joc desenvolupat per Activision i llançat el 1984, i ens permet controlar un paio equipat amb una motxilla-còpter, com acabo de batejar-la ara mateix, mentre ens endinsem en les profunditats de la terra tot matant els enemics disparant-los, i desfent els murs amb les nostres bombes, limitades, això sí. El vídeo és llarg, no cal veure'l tot, però és que és el millor que he trobat.


Vist el vídeo sembla que sigui fàcil, però no ho és. Es tracta d'anar rescatant aquests homenets verds, que pel que estic llegint són miners que han quedat atrapats per culpa de l'activitat volcànica. Per cert, també veig que el nom, en forma d'inicials, no és gratuït. Tot i que el protagonista es diu, casualment, Roderick Hero, el títol fa referència a Helicopter Emergency Rescue Operation.

També acabo de descobrir que també està disponible per a l'Atari 2600, i tot i que veig que és un dels millors del seu catàleg gràficament parlant, queda òbviament lluny de la versió de l'MSX:


Tampoc no arribava al nivell de l'MSX la versió per a l'Atari 800 XL:


Però també hi ha la del Commodore 64:


En aquest cas he de dir que el so m'agrada potser més, i és que aquest és un aspecte en què el C64 guanyava totes les altres màquines, però gràficament em decanto lleugerament cap a la "meva" versió. En fi, el recomano a qualsevol que pugui fer-se amb ell per la via que sigui, és molt entretingut.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...