Què estàs buscant?

dissabte, 30 d’abril del 2011

Els primers jocs de la Game Gear

La Game Gear és una de les meves consoles espina. La tenia el meu cosí, el mateix que em va deixar provar per primera vegada la Mega Drive, i jo també la vaig arribar a tenir fa uns anys, però no li funcionava el so (problema molt estès amb les de segona mà) i tenia problemes amb la imatge. Davant la incapacitat de reparar-la, perquè requeria soldar i això és uns quants nivells per sobre del que sé fer, la vaig revendre, fins i tot perdent-hi uns eurets. 

En fi, que avui repassarem els videojocs que van acompanyar la primera portàtil de Sega (n'hi va haver una altra, la Nomad, si la considerem com a tal i jo crec que sí que podem fer-ho, però ja en parlarem un altre dia) en el seu llançament. Com sempre, comencem amb el país on va sortir primer, que va ser el Japó, el 6 d'octubre de 1990.


Si la Gameboy tenia el Tetris, la Game Gear tenia el Columns. Jo el tinc, aquest joc, però com que em falta la consola no hi he pogut jugar gaire. En canvi, sí que he jugat bastant a la versió per a la Mega Drive que va sortir al conegudíssim recopilatori Mega Games I. Un clàssic dels jocs de trenca-closques que tothom coneix. Només dos títols més l'acompanyarien:


Un altre mític, el Super Monaco GP. Aquest sí que no l'he provat, en cap de les seves versions, i és un tema pendent. De fet, fa poc el tenien al Cash Converters en versió Mega Drive i no me'l vaig endur. I el tercer joc que va acompanyar la consola el dia del seu llançament japonès va ser el següent:


El Pengo, un clàssic de les recreatives que era convertit a la portàtil de Sega. Durant la resta de 1990 van aparèixer més jocs per a les Game Gear japoneses, però ja fora del dia de llançament. Passem als Estats Units, on la consola va sortir el 26 d'abril de 1991: el Columns i el Super Monaco GP van ser dos dels títols. No pas el Pengo, que va acabar sortint als EUA el 1992. I també hi va haver els següents:


El Castle of Illusion: Starring Mickey Mouse, que en realitat era una conversió de l'original de la Mega Drive, és un clàssic imprescindible de qualsevol de les tres consoles de Sega d'aquell moment. Com a curiositat, es veu que és un dels pocs jocs que eren exactament iguals en les versions per a la Game Gear i la Master System, consoles que tècnicament tenen algunes diferències a favor de la portàtil.


El G-Loc, del gènere de l'aviació en primera persona, que personalment no m'atrau gens. Un plataformes com el Psychic World ja és una altra cosa:


Es veu que al Japó havia sortit el 1990, però no se n'especifica la data. He de suposar que no va sortir el dia del llançament de la consola, perquè l'única font d'on puc treure les dades per a aquesta secció és, en principi, la Wikipedia, i no el fa constar a la llista dels primers jocs japonesos de la consola. Acabarem amb el mercat dels Estats Units amb el Revenge of Drancon:


És un vídeo del Wonder Boy? Sí. És que als Estats Units es va dir Revenge of Drancon perquè sembla que va sortir gairebé al mateix temps que el Wonder Boy III: The Dragon's Trap, i volien evitar la confusió. Que, com ja vaig explicar, amb els títols d'aquesta saga ja n'hi ha prou.

I ara, els del llançament Europeu: doncs només puc fer suposicions, perquè la Wikipedia no diu res. El que sabem és que la Game Gear va sortir al Vell Continent també el 26 d'abril de 1991 (això vol dir que fa 4 dies va fer 20 anys de la seva arribada), per tant suposo que els jocs que es van llançar amb la consola als EUA són els mateixos que van arribar a Europa el mateix dia, i també és possible que hi puguem afegir el Pengo, que va sortir aquí abans que als Estats Units. 

Va ser el 1991, però en tinc la data exacta, de manera que, altra vegada, només puc suposar-ho. I si cap de vosaltres té alguna dada que ens pugui ajudar a treure'n l'entrellat (no només del tema del Pengo, sinó dels jocs de llançament de la Game Gear a Europa), estaré encantat de fer les comprovacions necessàries i la seva posterior introducció en aquest article, si s'escau.



3 comentaris:

  1. No va sortir Shinobi també de llançament aqui?

    ResponElimina
  2. És molt probable, veig que va sortir el 26 d'abril de 1991 al Japó. Com que també és la data de llançament de la consola als EUA i a Europa, no seria estrany. El que passa és que a la Wikipedia no sortia com a títol de llançament i no se'm va acudir.

    ResponElimina
  3. PArlo d'absoluta memòria infantil ;)

    i ves a saber quan vaig veure les primeres gamegear quant temps portaven ja a la venda eh.

    però sempre havia associat columns i shinobi de llançament :P

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...