Què estàs buscant?

dimarts, 6 de març del 2012

Els jocs més venuts de la Gameboy

Quan parlo de la Gameboy jo sempre em refereixo a la primera, la clàssica, la "totxa", la que "no tenia color", la meva portàtil preferida, la meva primera consola sense comptar l'MSX. En canvi, a les llistes dels seus jocs més venuts hi acostumen a comptar la Gameboy Color, per tant avui en comptes de 5 títols en veurem 6, precisament per això. 


Començarem amb el Tetris, de 1989, el més venut de la història de la consola i per a molts la millor versió que s'ha fet mai del joc pensat per l'Alexei Pazhitnov. 35 milions de cartutxos que s'ha de dir que, en bona part, responen al fet que venia amb el pack més popular de la màquina, però això no el fa menys bo ni menys venut.


I ara anem al que deia, perquè el Pokémon Gold / Silver, de 1999, es va dissenyar per a la Gameboy Color però era compatible amb la Gameboy original. Uns 23 milions de cartutxos, combinant les dues versions del joc (no s'especifica quants per a cadascuna de les Gameboy), el col·loquen com el segon més venut de la portàtil.


Un altre joc de la franquícia, el Pokémon Red / Blue, al Japó Red / Green perquè el Blue va sortir després com a edició especial però a Occident era una de les dues versions inicials, és el tercer més venut, amb prop de 21 milions entre unes versions i les altres. Aquest era només per a la Gameboy i va sortir al Japó el 1996 com a primer títol de l'extensíssima franquícia, però a Europa va arribar el 1999.


En la quarta posició el mític, gràficament rudimentari però inoblidable Super Mario Land, de 1989, amb una mica més de 18 milions de cartutxos venuts. I com no podia ser d'una altra manera...


El Super Mario Land 2: 6 Golden Coins, de només tres anys després però tècnicament molt per sobre i un dels jocs de la meva infantesa, que va aconseguir vendre més d'11 milions de cartutxos.


Acabarem amb el Pokémon Yellow: Special Pikachu Edition, de 1998 (2000 a Europa), amb prop de 9 milions de còpies venudes. Aquest també es podia jugar amb la Gameboy Color, però va sortir per a l'original. Com podeu veure és el mateix que els altres títols de la saga, però això sempre ha estat així i, malgrat tot, se n'han venut milions i milions al llarg dels seus més de 15 anys d'història.

Així doncs, què és el que va funcionar més a la primera portàtil de Nintendo? Els Mario, el llegendari Tetris (tot i que, qualitat innegable a banda, deu en bona part la seva presència i la seva popularitat al fet de venir amb la consola durant molt de temps) i la franquícia Pokémon, i queda fora del Top-6 que hem fet, però per poc, el The Legend of Zelda: Link's Awakening.

15 comentaris:

  1. No sóc molt de videojocs però realment he sigut addicta tant al tetris, com al Pokemon com a en Mario! Tot i que no sé exactament el nom dels jocs que jo tenia (no sé si eren les versions que tu proposes!). Ara per ara em quedo amb en Mario, que per molt que passin els anys em continua agradant, i molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo recordo que de petit el Tetris em semblava menys atractiu que altres jocs, però s'aprecia amb els anys. I hem vist Marios molt millors tècnicament parlant, però els de la Gameboy són tan entranyables...

      Elimina
  2. Justament els únics jocs que tenia eren aquests xDDD

    Tetris per la gameboy original, i el Pokémon groc, comprat entre el meu germà i jo per jugar-hi els dos, tot i que ja ho feiem a la gameboy color, la qual al comprar-la venia (crec) amb el Super Mario clàssic :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó. La Gameboy Color me la vaig comprar no fa gaire i l'únic joc que en tinc és el Super Mario Bros. Deluxe, que és el primer però amb algun afegit i la possibilitat de desar partida. :) El tinc amb capsa i instruccions, el vaig comprar de segona mà fa uns anys, abans de tenir la GBC.

      Elimina
    2. Mmm que jo recordi és el primer Mario que va sortir... o no en recordo cap altre a part dels propis de la consola gran no portàtil

      Nosaltres la teníem quan "va sortir", però amb el Mario que o bé venia de sèrie, o bé es va comprar junt..

      I recordo que abans només hi havia el Tetris amb la gran, que es guardava al calaix del meu pare i jugàvem en estones i ens la repartíem

      Elimina
    3. Sí sí, el Super Mario Bros. Deluxe és el primer Super Mario, el de la NES, però en versió portàtil.

      Teníeu el Tetris en NES, també? Jo també! Llàstima que la versió oficial no era per a 2 jugadors. :(

      Elimina
    4. no, no pas... Tetris per la GB normal, que no hi jugava pas amb la color...

      vaig a buscar on està la GB xD

      Elimina
    5. Ah! "La gran" vols dir la gruixuda. La clàssica. :P

      Doncs si la trobes porta-la amb el Tetris i juguem un Versus. :D

      Elimina
    6. Diga'm tonta, però... un versus? es pot? xD
      i sí, dic la gameboy gran, la totxo enorme xD

      Elimina
    7. Sí, antigament no anava per connexió sense fils, sinó que calia un cable, el Cable Link, que jo tinc i amb el qual vaig jugar molt amb ma germana. És el que et vaig dir un dia, que al Tetris de 2 jugadors representa que un porta el Mario i l'altre el Luigi. Si trobes la consola i el joc porta'ls un dia! :)

      Elimina
    8. si, ja hi he caigut i sabia el nom del cable i tot XD
      Però no em sonava que la grisa ho tingués...
      Trobada la caixa amb tot intacte a dins... la cosa? hi haurà piles? xD

      Elimina
    9. N'hi ha a casa meva, almenys. No passa res si no en tens a mà. Per cert, ja et vaig dir que tinc unes piles caducades el 2003 que encara van! XD

      Elimina
    10. Jo no tinc el cable, i no tinc piles, va amb 4 i directament no en té de posades xD Hauré de rebuscar :S

      o bé passar pels xinos de casa teva i comprar 4 piles, crec que serà el més fàcil i barat xD

      Elimina
  3. Per mi el Mario Land 1 el millor de la història xD

    ResponElimina
  4. Hola, ten recordes de mi? Fa molt de temps que vaig deixar el meu bloc abandonat i ara m'he animat a tornar a publicar coses. A mi sempre m'han agradat el Tetris i el Mario, pero mai m'he arribat a pegar una gran viciada al Pokèmon, que per cert has sentit parlar del Mari0? És una recreació del Super Mario Bros amb un toc de Portal, passat pel meu bloc i pegali una ullada que estic segur de que t'agradara. Quan le vist he pensat amb el teu bloc que sempre estás amb Marios i Zeldes ;)

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...