Què estàs buscant?

divendres, 9 de setembre del 2011

Jocs de la meva infantesa: FIFA International Soccer (Mega Drive)

Ja vaig parlar fa temps dels videojocs de futbol, i vaig esmentar aquest títol que va revolucionar el gènere i va establir una saga que encara produeix almenys un títol anual, però avui m'hi concentraré una mica més perquè, bé, també tenia ganes de recuperar la secció Jocs de la meva infantesa i aquest n'és, indiscutiblement, un. 


El FIFA International Soccer, d'EA Sports, va ser el meu segon joc de la Mega Drive. En realitat va ser el segon, perquè el Sonic venia al pack que em van comprar aquell 12 de març de 1994 (ja ho sé, la consola era al final de la seva vida, però m'era igual), dos dies abans del meu 12è aniversari. Al conjunt hi van afegir el primer FIFA, que no es deia FIFA 94, per tant el vaig tenir des del primer dia, i quan dic "primer dia" vull dir el mateix 12 de març, i és que els meus pares quan compraven algun regal en la meva presència no s'esperaven al dia exacte, sinó que me'l donaven de seguida. Per cert, en aquella època encara sortia a compte comprar aquestes coses a les famoses "botigues del Port", i és allà on vam adquirir la que és encara la meva consola preferida.

Només hi havia seleccions estatals, però no em feia res, n'hi havia moltíssimes i en aquella època era la norma que no hi hagués clubs, que arribarien al FIFA Soccer 95, on apareix, per cert, el Lleida, però els noms dels jugadors encara no eren reals. Estem parlant de la prehistòria dels FIFA, però aquell primer títol era una meravella jugable, innovador en la perspectiva isomètrica, i m'hi passava hores i hores, tal com després faria amb el NHL 96. Una de les coses divertides d'aquell joc, a banda de poder fer gols des de molt lluny si li trobaves el punt, a la banda dreta, era la possibilitat de fer això:


No servia per a res, perquè te n'acabaves cansant i deixaves que t'atrapés, però de tant en tant feia gràcia. El cas és que el FIFA Internacional Soccer va ser l'únic joc de la Mega Drive (i de totes les meves consoles, de fet) que vaig canviar. Amb un amic, un ídol que tenia moltes consoles ja quan teníem 11-12 anys i molts jocs per a cadascuna d'elles. 

L'hi vaig canviar pel Mega Games I, que incloïa el World Cup Italia'90, el Columns i el Super Hang-On, perquè poc després va sortir el FIFA Soccer 95 i no en volia tenir dos de seguits. És una pràctica que encara segueixo, la de no comprar dos FIFA seguits, però ara aprofito el que tinc durant dos anys, mentre que llavors se'm va acudir acceptar el canvi. Me'n penedeixo, perquè tenia un valor sentimental com a regal que m'havien fet, però bé... tots cometem errors. Ara el torno a tenir en Super Nintendo, consola que em van donar fa un temps amb uns quants jocs, però... no és el mateix. El meu ja no hi és... 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...